その 3 "Mike Regan"

I was driving down from christ summer with my fiancee. It was my happiest day in my life, ...we've just got engaged.
A stock car came out of nowhere. I mean he's doing the power slide down the mountain. Coming out the midside way ... He's doing about the ninty.
All of a sudden, I see the blue white smoke coming out of the tires. And was, uh, so recognizable. I knew that it was some point I've seen at before.
I was playing BurnOut2 that day. I was using power slide all morning long. When came time, I knew how to react.
I'd like to take this time to thank the makers of BurnOut2. That came saved my life, ... and my fiancee's.

(訳)
私は婚約者と一緒にクリストサマーから運転していた。人生で最も幸せな日だった…ちょうど婚約したばかりだった。
ストックカーが突然現れた。つまり、パワースライドで山から下りてきた。道路の真中に出てきて…時速 90 マイルで(パワースライドを)していた。
とつぜん、私はタイヤから青白い煙が出てくるのを見た。そして、それは見覚えがあった。以前見たことのある何かだと知っていた。
私はその日 BurnOut2 を遊んでいた。午前中ずっと、パワースライドを使っていた。その瞬間が来た時、私はどう反応したらよいか、知っていた。
この場を借りて BurnOut2 の制作者に感謝したい。それが私の命を救ったのだ。そして婚約者の命も…。